Je školský systém pro naše děti cestou „údolím smrti“?

Všichni jsme prošli povinnou školní docházkou, a tudíž s ní máme své zkušenosti. Nedávno jsem provedla mezi svými dospělými klienty mini průzkum týkající se jejich základního vzdělání a došla jsem k docela zajímavým číslům. Zhruba 50% z nich vzpomíná na školu nerado.  I přesto, že výsledek „průzkumu spokojenosti“ je půl na půl, do školy by se vrátilo jen necelých 10% všech dotázaných. Proč?

A jak jsou na tom dnešní děti právě školou povinné? Má dcera a její kamarádky by se nejraději učily doma samy a do školy by šly jen občas kvůli přátelům.  Předpokládám, že to tak vnímá většina dětí. Proč?

Vždyť lidskou podstatou a přirozeností je učit se stejně jako zvídavost, tvořivost a také rozdílnost. Je možné, že by dnešní školský systém zvídavost, tvořivost a rozdílnost nepodporoval,  nebo dokonce vyhlazoval?

education

Tomuto tématu se věnuje již řadu let pan Ken Robinson, expert na vzdělávání a kreativitu. Zde je záznam jeho  dvacetiminutové, inspirující přednášky:

http://www.ted.com/talks/ken_robinson_how_to_escape_education_s_death_valley.html?utm_source=newsletter_weekly_2013-05-10&utm_campaign=newsletter_weekly&utm_medium=email&utm_content=talk_of_the_week_button

 

Pouze pro zdatné angličtináře.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.